تکمیل اصلاحات هندسی سطح شهرقزوین با اعتبار۷۰۰میلیون تومان در تیرماه سال جاری به مناقصه گذاشته می شود.

کارشناس اصلاح هندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: تکمیل اصلاحات هندسی سطح شهر با اعتبار۷۰۰میلیون تومان در تیرماه سال جاری به مناقصه گذاشته می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، بهنام مافی افزود: درحال حاضر ۴ پروژه اصلاح هندسی در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین قرا دارد.
وی اضافه کرد: این پروژه ها شامل تکمیل تقاطع نصر است که در حال حاضر طرح تشریفات آن به میزان ۱۵۰میلیون تومان در حال اجراست.
این مسوول ادامه داد: پروژه مهم دیگر تکمیل میدان جدید کاسپین (پوشینه باف) است که فاز نهایی آن امسال به اتمام می رسد.
کارشناس اصلاح هندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین عنوان کرد: پروژه های نجف آباد و هادی آباد نیز پروژه های نسبتا کوچکی هستند اما تاثیر زیادی دارند و به تناسب بعد از این پروژه های مهم اجرایی می شوند. البته ممکن است تا پایان سال،  پروژه های دیگری نیز به این موارد اضافه شود.
مافی با اشاره به پروژه‌های به بهره برداری رسیده در سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته یکی از پرکارترین سال های سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین بود و پروژه های شاخص زیادی در سطح شهر قزوین اجرا شد.
وی افزود: از جمله این پروژه ها می توان به حذف میدان شهیدبابایی، اصلاح پارکینگ دهخدا، اصلاح سطح ارتفاعی میدان تهران قدیم، تکمیل ورودی غیاث آباد، پروژه های کمربند ۵۵ متری مینودر کوثر (کمربندی ۲۲بهمن) در شهرک مینودر و پروژه پوشینه بافت که حدود۶۰۰میلیون تومان برای آن هزینه شد اشاره کرد.
این مسوول با اشاره به مشکلاتی که وجود تاسیسات شهری در انجام پروژه های سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ایجاد می کند، بیان کرد: در هر قسمت از سطح شهر که اقدام به اجرای پروژه های سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین می شود با تعداد زیادی از تاسیسات شهری روبرو می شویم.
کارشناس اصلاح هندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین افزود: در اجرای بسیاری از پروژه ها با عبور لوله نفت روبرو می شویم که حساسیت ملی دارد و باید دقت زیادی در حفظ یا جابجایی آن شود به همین دلیل روند اجرای پروژه ها کند می شود.
مافی اضافه کرد: تاسیسات برق فشار قوی، آب، فاضلاب وگاز از جمله تاسیسات شهری هستند که هنگام اجرای پروژه های سازمان با آن ها روبرو می شویم.
وی ادامه داد: دربرخی موارد این تاسیسات شهری جابجا می شود ولی در مواردی که باید جایگاه خود را حفظ کند به دلیل این که قرار است روی آن بار قرار گیرد به منظور بالابردن دقت کار به ناچار روند اجرای پروژه کند می شود.
این مسوول با اشاره به این که برای اجرای پروژه های سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین روندخاصی طی می شود، گفت: در ابتدای امر باید از کمیسیون حفاری مناطق برای حفاری مجوز لازم اخذ شود وپس از آن با بررسی های کارشناسی محل تاسیسات وراهکار لازم برای حفظ ویا جابجایی آن ها مشخص می شود.
کارشناس اصلاح هندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به اهداف طراحی اصلاح هندسی در سطح شهر عنوان کرد: کمک به حذف گره های ترافیکی، ایمنی عابران پیاده، مناسب سازی عابر برای عبور آسان تر معلولان و بهبودجریان ترافیک از جمله مهم ترین اهدافی است که اجرای طرح های اصلاح هندسی دنبال می کند.
مافی تصریح کرد: پروژه های اصلاح هندسی به حرکت منظم خودروها کمک می کنند که به این ترتیب هم احتمال تصادف خودروها باهم کمتر می شود و هم تردد عابران پیاده آسان تر می شود.
وی افزود: البته اهداف ثانویه‌ای مانند زیبایی و اصلاح دفع آب های سطحی نیز در برخی از مناطق شهری حائز اهمیت است اما معمولا در درجه دوم الویت قرار دارند.