فاز ۲ جاده قزوین – الموت – تنکابن که از الموت به تنکابن می باشد با سرعت بیشتری شروع و اجرا خواهد شد.
مهندس میرشفیعی معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی که به منظور بازدید از پروژه جاده قزوین – الموت – تنکابن به منطقه الموت سفر کرده بود گفت : این پروژه از سال ۱۳۸۳ شروع شده است و بخش اعظم قطعه قزوین تا الموت اجرا شده است، قرار بر این است که قطعه جدید از الموت تا تنکابن با شتاب بیشتری اجرا شود با توجه به تامین منابع مالی و انتخاب پیمانکار آن انتظار می رود که در آینده نزدیک این قطعه مهم که عبور از میان کوههای البرز می باشد با سرعت بیشتری شروع و اجرا شود.
به گفته مهندس میر شفیعی، مهندس محمدزاده مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین از طرف وزارت راه و شهرسازی به عنوان مجری این طرح اختیارات کامل در اجرای این پروژه را دارند.
مهندس میر شفیعی همچنین در خصوص برنامه های سال ۱۳۹۲ معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: با کمک مجلس جمهوری اسلامی ایران و دولت خدمتگزار در لایحه بودجه سال جاری اعتبارات راه روستایی رشد قابل توجهی خواهند داشت و تنگناهای سال گذشته برطرف خواهد شد. وی همچنین عنوان داشت سال گذشته حدود ۴۰۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و ۲۵۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث شد.در سال جاری هم روستاهای بالای ۵۰ خانوار با سرعت بیشتری آسفالت خواهند شد، همچنین نگاه ویژه ای به نگهداری راههای روستایی قدیمی خواهیم داشت و راههای روستایی قدیمی روکش خواهند شد و در بحث ایمنی هم با سرعت بیشتری عمل خواهیم کرد.
مهندس محمد نادر محمد زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین هم در این بازدید با ارائه گزارشی از مراحل ساخت جاده قزوین – الموت – تنکابن گفت : با ساخت جاده قزوین – الموت – تنکابن با مشخصات راه اصلی ضمن افزایش راههای ارتباطی بین استانهای جنوب ، غرب و مرکز کشور با استانهای شمالی ترافیک محور قزوین – رشت / کرج چالوس و مسیر کناره دریای خزر به طور چشمگیری کاهش می یابد . کاهش ۲۰۰ کیلومتری فاصله بین استانهای قزوین – مازندران و در نتیجه یک سوم صرفه جویی در مصرف سوخت و دو ساعت صرفه جویی در زمان از مزایای اجرای این طرح است.