با اهدای لوح و تندیس روابط عمومی برتر به روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از عملکرد این مجموعه تقدیر شد

 

به گزارش روابط عمومی سازمان، سومین گردهمایی مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان روز سه شنبه مورخ ۹۲/۲/۲۴ برگزار شد.

در این گردهمایی که به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی با حضور احمد عجم استاندار قزوین، ابوالفضل طاهرخانی معاون سیاسی-امنیتی استانداری، مسعود نصرتی شهردار، علی فرج زاده ها نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، علی فرخ زاد رییس سازمان و دیگر مسئولین استانی و مدیران روابط عمومی دستگاه ها برگزار شد، از عملکرد روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم که انتخاب روابط عمومی های برتر با در نظر گرفتن مواردی همچون؛ به روز بودن سایت سازمان، ارتباط با مطبوعات و خبرگزاری ها، برگزاری مراسمات و همایش ها، تعاملات برون سازمانی، نشریه و …  صورت پذیرفت با اهدای لوح و تندیس گردهمایی از مدیر روابط عمومی سازمان، مهندس معارفی تجلیل شد.

جامعه ای می تواند بر مقدرات خویش مسلط گردد که در تصمیم گیری از ابزارها و عناصر مهم ارتباطی بهره مند باشد

در این مراسم عجم، استاندار قزوین ضمن تشکر از دستگاههای برگزار کننده این گردهمایی اظهار امیدواری کرد تداوم چنین جلساتی منجربه شناخت دقیق تر روابط عمومی و نقش تعیین کننده آن در سیستم دستگاههای اجرائی بوده و  انتقال تجارب نیز موجب ارتقاء و افزایش کارآیی روابط عمومی های سطح استان خواهد بود.

وی بر اهمیت اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی های مردم تاکید کرد گفت: از آنجاییکه انسان یک عنصر اجتماعی است باید با آگاهی از شرایط پیرامون و محیطی خود بتواند زندگی خود را کمال بخشیده و ارتقاء دهد و در جریان وقایع و حوادث اجتماعی قرار گیرد.

استاندار قزوین تصریح کرد؛ اطلاع رسانی به جا و سرعت بخشی در آگاهی رسانی در عصر کنونی که آن را عصر ارتباطات می نامند،  از اهمیت ویژه ای برخوردار است  و جامعه ای می تواند بر مقدرات خویش مسلط گردد که در تصمیم گیری از ابزارها و عناصر مهم ارتباطی بهره مند بوده و در دنیای رقابتی امروز و درعرصه های مختلف از قبیل عرصه های اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و … بتواند با اطلاعات دقیق  و به روز حاضر و به درستی تصمیم گیری نماید.

وی در خاتمه افزود: از جمله تفاوت روابط عمومی و رسانه حلقه اتصالی است که  بین مخاطبین ، مراجعین ، مردم و سازمان مربوط خودشان برقرار می باشد همچنین دقیق بودن اطلاعات و اخبار که در اختیار مردم قرار می گیرد از مواردی است که می تواند موجب اطمینان بخشی مخاطبین گردد

تخصصی شدن فعالیت روابط عمومی ها ضروری است
مهندس نصرتی شهردار قزوین در سومین گردهمایی روابط عمومی های استان به تشریح جایگاه روابط عمومی شهرداری پرداخت و گفت: ارتباط تنگاتنگ مدیران شهرداری با مردم به گونه ای است که در این حوزه نیازمند افرادی توانا و متخصص هستیم تا بتوانیم ارتباط لایه های مختلف شهروندان را با مدیریت واحد شهری برقرار کرده و به نیازهای آنها نیز پاسخگو باشیم.
وی با اشاره به عملکرد مثبت روابط عمومی شهردای استان تصریح کرد: خوشبختانه روابط عمومی شهرداری قزوین در سال گذشته عملکرد موفقی از خود برجای گذشته و توانسته است مقام سوم کشوری را یز در این عرصه از آن خود نماید که این جایگاه با حجم گسترده فعالیتهای این بخش و تعامل بسیار این مجموعه با مردم از اهمیتی مضاعف برخوردار است.

نصرتی حضور افراد متخصص و کارشناس در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی را از نیازهای اساسی این بخش دانست و گفت متاسفانه در برخی موارد شاهد هستیم علیرغم همه تلاش ها و زحماتی که توسط دستگاهها صورت می گیرد اطلاع رسانی مطلوبی انجام نشده و خروجی کار مناسب نیست که این ضعف باید برطرف شود.

شهردار قزوین با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و ایجاد امید و انگیزه در مدیران یادآورشد: ایجاد نشاط و امیدآفرینی یکی از وظایف رسانه ها و خبرنگاران است اما گاهی اوقات با پر رنگ کردن مسائل پیش پا افتاده و غیر مهم خدمات ارزشمند مجموعه زیر سوال می رود و فعالیتها تحت تاثیر قرار می گیرد.
وی گفت: خبرنگاران و روابط عمومی ها به عنوان حلقه واسط می توانند نقش مهمی در ایجاد ارتباط دوسویه با مدیران و مسئولان و مردم ایفا کنند و با هماهنگی و نگاه تخصصی خود می توانند در رفع پاره ای از نواقص موفق بوده و با اطلاع رسانی دقیق و کارشناسی ضمن انعکاس مطلوب خدمات به اعتمادسازی عمومی نیز کمک نمایند.

فعالان مطبوعات  همکاران اصلی روابط عمومی ها می باشند

مهندس معارفی دبیرسمینار و مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ، هدف از برگزاری این سمینار را تقدیر از فعالان عرصه روابط عمومی و ارتباطات دانست و گفت: برگزاری دو دوره گردهمایی در سال های گذشته توسط این سازمان بازتاب بسیار موثری در میان کارگزاران این عرصه داشت از این رو بر آن شدیم سومین دوره این سمیناررا نیز با عنوان “ارتباطات مردمی و برنامه ریزی راهبردی در روابط عمومی” با حضور اساتید فن و به صورت کارگاه آموزشی در کنار برنامه های خاص برگزار نماییم.

وی روابط عمومی را مجموعه ای از علم، هنر و فن خواند و گفت: از روابط عمومی‌ها عنوان پلی بین مردم، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی یاد می‌شود که به عنوان آئینه تمام نمای عملکرد دستگاه های اجرائی و کلیه مجموعه های مرتبط با مردم عمل می نمایند که لازم است همواره ضمن آشنایی با علم روز این رشته، در جهت همکاری نزدیکتر با یکدیگر و برای دست یابی به اهداف مشترک همراه باشند.

مهندس معارفی در شصتمین سال تأسیس روابط عمومی در کشور ضرورت تعامل دو سویه با مردم در فعالیت روابط عمومی ها یادآورشد و افزود: ارتباط نزدیک مسئولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی با مردم و شناسایی نقاط ضعف و انعکاس آن به مدیران از مهمترین وظایف روابط عمومی هاست.

دبیر سومین گردهمایی مدیران و کارشناسان روابط عمومی استان تصریح کرد: فعالان مطبوعات به نوعی همکاران اصلی بخش های روابط عمومی محسوب می شوند که می توانند به عنوان بازوهای اجرایی در کنار یکدیگر به منظورتوسعه و بستر سازی تحقق اهداف سازمانی عمل کنند.

گفتنی است؛در این مراسم دکتر مهران صمدی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات و دکترای مدیریت رسانه و دکتر زارعیان دکترای علوم ارتباطات به ایراد سخنرانی پرداختند.لزوم توجه به ارتباطات مردمی و برنامه ریزی راهبردی روابط عمومی مطرح گردید و کارشناسان روابط عمومی استان نسبت به بیان نظرات و پیشنهادات خود به منظور بهبود عملکرد روابط عمومی ها اقدام نمودند که مشروح سخنرانی مدرسین در کنار فایل آموزشی مراسم متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.


گالری