روابط عمومی ها به آشنایی مردم با مقررات ساخت و ساز کمک کنند
نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در سومین گردهمایی مدیران و کارشناسان روابط عمومی استان با بیان اهمیت نقش روابط عمومی در سازمان ها گفت: مسئولان روابط عمومی ها می توانند با اطلاع رسانی مناسب و به موقع زمینه آشنایی مردم با مقررات ساخت و ساز و ارتقای استاندارسازی ساختمان ها را فراهم آورند.
و با تبیین عملکرد دستگاهای اجرایی اظهار داشت: روابط عمومی مجموعه ای از اقدامات و روش های هوشمندانه بین مخاطبان و شاخص های مدیریت یک سازمان است که مشخص می کند یک سازمان از چه جایگاهی برخوردار است و چه خواهد کرد ازین رو چنانچه به وظیفه اصلی خویش عمل نماید می تواند مشکلات را پیش بینی و سازمان را از طریق پیامهایی که از سوی مردم دریافت می کند، راهنمایی کند.
بنابراین باید ارتباط تنگاتنگی با مردم و مخاطبان داشته و جامعه و افکار عمومی را رصد نموده و پس از طبقه بندی موارد آنها را در اختیار مدیران قرار دهند تا در تصمیم گیری ها مورد استفاده قرار گیرد.
فرج زاده ها گفت: در حال حاضر ۲۵۰ هزار نفر عضو سازمان های نظام مهندسی هستند که بهره گیری از توانمندی و دیدگاه های کارشناسی آنها می تواند تحول مناسبی در ساخت و ساز ایجاد کند.
وی با تاکید بر توجه روابط عمومی ها بر آخرین اطلاعات حوزه مهندسی ساختمان و مقررات ملی ساختمان را در بستر فرهنگ سازی افزود: مباحث ۲۱ گانه باید توسط روابط عمومی های نظام مهندسی استخراج و به مردم بازگو شود تا آنها بدانند هنگام احداث ساختمان توجه به مقررات ملی ساختمان چقدر جدی و مهم است.
مهندس فرج زاده ها نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در خاتمه سخنان خویش افزود: خوشبختانه در استان قزوین رعایت قوانین و مقررات ساخت و ساز بهتر از استانهای دیگر رعایت می شود انتظار می رود این روند تداوم یافته و برای اجرای ماده ۳۴ اهتمام بیشتری شود همچنین موضوع آموزش در ارتقای کیفیت ساخت و ساز بسیار مهم و تاثیر گذار است و مهم ترین وظیفه هیئت مدیره های استانها به استناد ماده ۱۵ قانون و۷۳ آیین نامه اجرایی و استناد ماده ۱۱۴ ارتقاء دانش فنی صاحبان حرفه ها و اعضای حقیقی و حقوقی سازمان است که باید در سازمان نظام مهندسی استانها پیگیری شود.