تا بیست تیرماه تمدید شد

 

به اطلاع میرساند؛ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین از متقاضیان تاسیس دفاتر جدید روستایی ثبت نام به عمل می‌آورد. لذا متقاضیان واجد شرایط می‌توانند جهت ثبت نام اولیه و احراز صلاحیت تا بیستم تیر ماه به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است، با توجه به اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین مبنی بر عدم صدور مجوزهای حرفه ای در سال ۱۴۰۱ بصورت دستی و لزوم الکترونیکی درخواست‌ها در سامانه سپامک، فعلا تا اطلاع ثانوی هیچ گونه مجوز فعالیت برای دفاتر روستایی صادر نشده و صرفا کنترل مدارک جهت بررسی شرایط اولیه متقاضیان توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان و اعلام به بنیاد مسکن انجام می شود.

شرایط تاسیس و فعالیت دفاتر روستایی:

  1. دفتر متشکل از ۲ تا ۵ نفر مهندس (حداقل یک نفر مهندس طراح سازه و یک نفر مهندس طراح معمار) دارای صلاحیت طراحی تاسیس می‌گردد و یک نفر از این افراد به عنوان مسئول دفتر مشخص گردد. سایر نفرات بر حسب ضرورت از مهندسان سازه ،معمار ، مکانیک ، برق و نقشه بردار خواهند بود
  2. مجوز دفتر صرفا به مسئول دفتر اختصاص می یابد و قابل واگذاری نیست.
  3. اعضای دفتر باید دارای مشارکت نامه رسمی ثبت شده در دفتر اسناد رسمی، نظام نامه داخلی و… باشند.
  4. اولویت در تاسیس دفتر با مهندسان بومی دارای صلاحیت در منطقه مورد تقاضا می‌باشد.
  5. اولویت تاسیس دفاتر روستایی با مهندسین غیر شاغل می‌باشد ومسئول دفتر بایستی تمام وقت در دفتر حضور داشته باشد.
  6. اولویت با افرادی است که تمایل به تاسیس دفتر در مراکز بخش یا دهستان دارند.
  7. دفتر روستایی باید مستقل از سایر دفاتر و دارای تابلو و محل ثابت باشد.
  8. دفاتر باید دارای تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز، دسترسی مناسب به اینترنت و… باشد.
  9. متقاضیانی که به عنوان مسئول دفاتر روستایی انتخاب می‌شوندف نمی‌توانند همزمان به عنوان مسئول دفاتر شهری نیزفعالیت نمایند.

دفاتر طراحی مورد نیاز سال ۱۴۰۱

ردیف

شهرستان

توضیحات

تعداد دفاتر مورد نیاز (جدید)

۱

قزوین

الموت شرقی

۱

الموت غربی

۱

طارم سفلی

۱

کوهین

۱

مرکزی

۱

۲

تاکستان

ضیاءآباد

۱

خرمدشت

۱

اسفرورین

۱

مرکزی

۱

۳

آبیک

بشاریات

۱

مرکزی

۲

۴

البرز

محمدیه

۱

مرکزی

۱

۵

بوئین زهرا

رامند

۱

مرکزی

۱

شال

۱

دشتابی

۱

۶

آوج

آوج

۱

آبگرم

۱

جمع کل

۲۰